سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفحه نخست

ایمیل ما

لینک آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ایمیل ما
:: لینک آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب



آمار بازدید :
:: تعداد بازدیدها:
:: کاربر: Admin



بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 17699



\





پیام مدیریت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، به وبلاگ من خوش آمدید .لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما در بهتر شدن کیفیت مطالب وبلاگ کمک کنید .


بسیج استراتژی دفاع همه جانبه انقلاب اسلامی

امام علی ابن ابیطالب (ع): ما غزی قوم فی عقر دار هم الا ذلوا
مکتب اسلام کامل ترین و آخرین مکتب الهی است که رشد و تعالی بشری را از جنبه های مادی و معنوی به احسن وجه تضمین نموده و همواره بر تکامل ابعاد انسانی,عقلانی, اخلاقی, برابری, با محوریت توحید تاکید داشته و دارد. نبی مکرم اسلام آورنده و رسول این مکتب,خود نمونه کامل اسلام ناب هستند که گفتار,رفتار, سیره و مبارزه او اسلام عملی است که تمام بشریت خاصه مسلمین بایستی از آن پیروی نمایید. حرکت ائمه اطهار(ع) استمرار همان سیره نبوی است. در غیبت امام زمان (عج) ولایت فقیه استمرار همان رسالت نبوی و علوی است که باید تا ظهور حضرتش به طور تام و تمام آن رسالت را پپگیر و جاری شدن آن را در ابعاد گوناگون جامعه تحقق بخشد که با ایجاد حکومت اسلامی که از همان سیره و روش پیروی می نماید ممکن است, ایجاد حکومت دینی,حاکمیت اسلام را بر همه شئونات مسلط می کند و از ره آورد حاکمیت اسلام انسانها به فلاح و رستگاری نایل وسعادت دنیا و آخرت آنها تضمین می گردد.از سوی دیگر با حاکمیت اسلام بر تمام شئونات جامعه تحقق عدالت و استقلال و نجات بشریت از ضلالت و گمراهی و دستیابی به آزادی واقعی و عبودیت خدا میسور می گردد و این همه از دستاورد مکتب اسلام و حاکمیت اسلام ممکن می گردد و لاغیر.
در قرن بیستم که بشریت در اوج انحطاط اخلاقی و غفلت از خدا و کم بهره از مواهب معنویت است و هر روز با تزویر و ترفندی او را به سوی غیر توحید بیشتر از گذشته سوق داده و می دهند. نهضت اسلامی در ایران به رهبری فقیه عالیقدر و نایب امام زمان (عج) حضرت امام (ره) که گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) هست با حضور و خواست قلبی مردم موجب سقوط رژیم 2500 ساله سفاک شاهنشاهی شد و حاکمیت اسلام جایگزین آن گردید و امام راحل فرمودند:« جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد» و این تاکید بر جاری شدن همان سیره نبوی و علوی است که باید استمرار پیدا کند.
اسلام با پیشینه الهی و در خشان 1400 ساله که با زجر طاقت فرسا فقیهان عابد و عادل استمرار پیدا کرده در سال 1357 انقلاب اسلامی با هدف حاکمیت اسلام به رهبری امام راحل ( ره) به پیروزی رسید و با خواست و علاقه بیش از 99% مردم جمهوری اسلامی در ایران تحقق پیدا کرد. و مردمی ترین حکومت دینی و مکتبی را با تقدیم ده ها هزار شهید در دوران نهضت و صدها هزار شهید در استمرار و تثبیت آن در جهانیان ارائه نمود و امروز جمهوری اسلامی ایران پر افتخارترین حکومت دینی و مردمی جهان است و در بین جهانیان و دوستان و دشمنان مثال زدنی است. عواملی که در پیروزی و استمرار و تثبیت انقلاب اسلامی و ایجاد حکومت اسلامی و موفقیتهای بزرگ آن در طول 22 سال عمر با برکت خود در ایران و بلکه در جهان داشته و دارد عبارت است ا ز دین اسلام ,رهبری و مردم ,که در این برهه همین عوامل سه گانه باید بهتر از گذشته در صحنه با شند.
دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون با ایجاد رخنه در صفوف مسلمین و با تزویر تطمیع و تهدید سعی وافر داشته و دارند که صفوف بنیان مرصوص امت اسلام را متزلزل یا در آن شکاف ایجاد کنند که گاهی با شبهه و ابهام واهی در عقاید دینی گاهی با قدیمی دانستن مکتب گاهی با سلاح نوگرایی و تجدد و علوم تجربی و دستاوردهای آن, گاهی با بحثهای عقلی و کلامی و روشنفکر مابانه, گاهی با طرح مسائل اقتصادی و سیاسی و نهایتا تهدیدات متنوع نظامی و بحرانهای امنیتی در داخل و خارج از مرزها متوسل و اقدام می نمایند.
آنچه که بسیج نقش اساسی و حیاتی در حکومت برای مردم و نظام و رهبری باید داشته باشد عبارت از آماده سازی اقشار مردم برای دفاع کارآمد و همه جانبه در مقابل تهدیداتی که به آنها اشاره شد خصوصا تهدیدات فرهنگی و سیاسی امنیتی و دفاعی است.
1-
بسیج همان تفکر ناب دفاعی اسلامی است که نص صریح آیه شریفه « و اعدوالهم ماستطعتم من قوه وترهبون...» به آن اشاره و بشارت دارد که در صدر اسلام هم توسط نبی مکرم اسلام (ص) وهم امام علی (ع) با حضور مردم شکل می گرفت و با کمک بسیج عمومی بود که لشکرها آماده به فرمان و پشت سر پیامبر یا امام معصوم به جهاد و جنگ می رفتند و آن فتوحات و نصرها را برای اسلام به ارمغان می آورد. نشر اسلام و حاکمیت حکومت نبوی و علوی با همین بسیج مردمی که عمدتا در مساجد فراخونی می شدند شکل واقعی پیدا می کرد. بسیجیان صدر اسلام از همان مکانهای مقدس آماده برای جها د فی سبیل الله می شدند یعنی در مسجد ثبت نام می کردند در مسجد سازماندهی می شدند و برای آنان فرمانده تعیین می شد. آموزش می دیدند و سپس تجهیز و به جبهه های نور علیه ظلمت اعزام می شدند و مردم آنها را با دعای خیر و در آغوش گرم و پر محبت خویش بدرقه می کردند همانند همین حرکتی که ما بعد از 1400 سال در دوران دفاع مقدس خودمان به کرات در ایران اسلامی شاهد بودیم.
2-
باهمان بسیج عمومی در صدر اسلام سایر مردم تهییج می شدند و به یاری رزمندگان خود می شتافتند و انواع کمکها و نیازمندیهای آنها رااز موجودی زندگی خود تامین و فراهم می آوردند و به جبهه روانه می کردند.
3-
بسیج مولود انقلاب اسلامی است که در آذر 1358 همزمان با لشکر کشی شیطان بزرگ آمریکا به خلیج فارس به دست امام امت تاسیس شد. استمرار بسیج و ثمرات این فرمان الهی و تاریخی بی شک ا ز معجزات امام و انقلاب است و آثار این معجزات (یعنی بسیج) را درهشت سال دفاع مقدس باید به طور عمیق تر و اساسی ارزیابی وجستجو نمود تا نسل فعلی آینده بهتراز گذشته از بسیج این شجره طیبه شناخت داشته و بهره ببرد تا به غفلت یا تغافل از آن نیفتند.
نقش بسیج مردمی در دفاع مقدس در ابعاد مختلف حایز اهمیت و سر نوشت ساز بود ا زجمله در تامین نیروی انسانی برای اجرای عملیاتهای آفندی و پدافندی – نقش بسیج در جمع آوری بخش عمده ا ی از پشتیبانیهای امکاناتی مردمی به رزمندگان اسلام و همچنین نقش مهم بسیج هم زمان در مسائل امنیتی شهرها و تهییج مردم شریف در پشتیبانیهای معنوی از جبهه ها و رزمندگان, ایامی را به یاد آوردید که دشمن زبون و وحشی مردم بی دفاع درشهرها را بمباران می کرد. یا ایامی را به یاد آورید که معراج خانه ها مملو از پیکر کبوتران خونین بال عاشورایی بود و مردم صبور با تحمل بمبارانهای وحشیانه دشمن, استقبالی حیرت برانگیز دیگر رااز اعزام فرزندان بسیجی خود به همان جبهه های جهاد و شهادت به نمایش می گذاشتند.
حقیقتا انسان متحیر این صحنه های بی بدیل می گشت. اینها همه ا زمعجزات انقلاب اسلامی محسوب می شوند و ناشی ا زتفکر دینی و ایمان مذهبی مردم بود که با اشاره امام (ره) تحقق یافتند در آن برهه بسیج در وسط میدان و میدان دار و هدایت گر این حرکت توفنده و عظیم مردمی بود بر این اساس است که باید بسیج و بسیجی در وسط میدان مبارزه بماند تا ارزشها زنده بماند. لذا دوران دفاع مقدس گویای بخش مهمی از نقش بسیج درهدایت و مقاومت مردمی بوده است.
4- بعد از جنگ تحمیلی با توجه به فراهم آمدن زمینه های همکاری بسیج با بکار گیری بخشی از بسیجیان در کنار دولتهای خدمت گذار وارد عرصه های سازندگی شد و مسوولیت مهم دیگری در راستای سیاستهای کلی نظام با همان روحیه ایثار و خدمت به مردم پذیرفت و حقیقتا موفقیتهای کم نظیری را بدست آورد از جمله اجرای طرح عظیم ملی واکسیناسیون فلج اطفال که با حداقل هزینه و کمترین زمان بهترین خدمت را تقدیم نمود و موجب شگفتی و تحسین سازمانهای داخلی و جهانی و خصوصا مردم شریف ایران شد و برگ زرینی در تاریخ نظام اسلامی را به ثبت رسانید.
همچنین نقش آفرینی و مسوولیت پذیری بسیجیان در حوادث غیر مترقبه و بلاهای طبیعی از قبیل زلزله گیلان وسیل ویرانگر مازندران در سال 79 که حضور و اقدام همه جانبه و گسترده بسیج و بسیجیان به صورت سازمان یافته که به مثابه فرشتگان نجات به یاری مردم شتافتند مورد تحسین مردم و مسوولین قرار گرفتند.
علیرغم این حضور و نقش آفرینی بسیجیان در عرصه های سازندگی و امداد رسانی به کشور و مردم لکن ا ز تمام ظرفیتهای موجود بسیج و تواناییهای بسیجیان بهره برداری نمی شود. متاسفانه بعضی ها هم بی توجهی ویا کم توجهی به بسیج و نقش آفرینی بسیجیان در این عرصه ها را دارند در صورتی که بایستی به بسیج که دارای تجارب موفق و توانمندی مختلف و فراگیری است مسوولیت اساسی و بیشتری سپرده شود.
5- با اعتقاد قوی به این که این انقلاب استمرار همان حرکتی نبی مکرم اسلام (ص) است لذا تفکر دفاعی و استراتژی دفاعی انقلاب وحکومت اسلامی ما باید مبتنی بر بسیج مردم و حضور سازمان یافته اقشار مردم باشد یعنی بسیج همه: اعم ا ز زن و مرد, که توانایی دفاع از انقلاب را دارند طراحی شود وبه صحنه آورده شوند و آنها را در صحنه ها با سازماندهی و تمرین و ارتباط حفظ و انسجام داد.
این تفکر باید جدی تلقی شود و مراحل قانونی آن به تصویب برسد اگر چنین نشد قطعا نسل حال و آینده انقلاب از این شجره طیبه متضرر و بی بهره یا کم بهره خواهد شد از سوی دیگر فزونی بسیج و گسترش آن چهره اسلامی و مردمی بودن نظام را بیشتر متجلی می کند و امروز دو رکن مهم در امنیت ملی و استقلال سیاسی کشورمان مردمی بودن نظام است که بسیج د رحد اعلایی می تواند تامین کننده آن باشد.
استمرار این حرکت (یعنی گسترش بسیج) تضمین کننده امنیت و تقویت مقاومت مردمی است. حرکت امروز در این جهت بسیار کند است باید بسیج در این ماموریت ا زتنها بودن نجات پیدا کند.
6- رشد و نمو عالی تفکر مکتبی جایگاه حقیقی اش در مسجد با عنایت به نقش محوری که در جذب و آموزش و سازماندهی مردم برای دفاع از انقلاب و تقویت بنیه دفاعی در مردم برای کشور دارد باید اجازه کامل داشته باشد که از مساجد به عنوان سنگر دفاع ا زاسلام و کشور به طور احسن و اکمل بهره برداری نمایید و فرزندان عزیز اسلام را در مساجد بسیج عمومی دهد و امنیت و مقاومت محلی در داخل شهرها و کوی و برزن و روستا ها و ادارات و کارخانجات دانشگاهها رااز داخل مساجد فرماندهی نماید لذا باید گفت که اگر بر سر در مسجدی تابلوی بسیج نباشد ودر آن مسجد بسیجی نباشد مسجد مثل سنگر نشده زیرا بسیج مردمی مولد تفکر مسجد است و مسجد بی بسیج مثل سنگر بی دفاع است و بدین جهت است که بسیج مدرسه عشق نام گرفت.
7- یکی ا زمقوله های مهم دفاع از نظام اسلامی راه اندازی اطلاعات 36 میلیونی و خبر رسانی است که بسیج با توجه به ساختار فراگیر سازمانی و کمیت بالای نیروی انسانی مفیدترین و کارآمد ترین و پرکار ترین تشکیلات خبر رسانی و امنیتی مردمی را در اقصی نقاط کشور ایجاد نماید آن هم با صرف کمترین هزینه ها و استفاده نکردن ا ز سیستم های پیچیده اطلاعاتی, از آن مهم تر به بهترین شکل ممکن بسیج می تواندمردم را د رشبکه های اطلاعاتی مردمی که بسیار روان و ساده هم هستند سازمان دهد و آنان را مستقیم بعد از آموزش مختصر در خبر رسانی مسوولیت دهد. و در حال حاضر از بسیج در این وظیفه بسیار ناقص و کم بهره برداری می شود. لذا موضوع باید مورد بررسی و تجدید نظر جدی قرار گیرد و هم ضابطه مند شود.
8- اگر بسیج روزی به آرزوی دست یازیدنی خود یعنی تحقق ارتش بیست میلیونی برسد قطعا این تحقق هزاران برکات فرهنگی سیاسی و اجتماعی را در جامعه بوجود می آورد. انواع ناهنجاریهای اخلاقی اجتماعی و سیاسی که امروز به جان فرزندان انقلاب افتاده این تحقق دامان آنها رااز این ناهنجاریها پاک نگه می دارد و جامعه ای که د ر آن متکی به فرهنگ خودی باشد و یا در آن از ابتذال و ناهنجاری خبری نباشد یا کم باشد و جوانانش به جای ابتلاء به این ناهنجاریها به فرهنگ خودی معتقد و مقید باشند یعنی به اسلام و مسجد در آیند و پای بند باشند. بی شک آن جامعه اولین و بهترین هدیه و ارمغانش امنیت برای خود و دیگران است و خدای نا خواسته بالعکس.
بنابراین تصور کنیم زمانی راکه بسیج محله در مسجد, بسیج دانش آموزی و معلم د رمدرسه, بسیج دانشجویی در دانشگاه, بسیج کارکنان در اداره و کارخانه, بسیج پزشکان در بیمارستان و بسیج روحانیت در حوزه ها تحقق پیدا کرده. آیا عنصر غیر اخلاقی یا ضد انقلابی و امنیتی می تواند در جامعه ظهور و بروز پیدا کند ویا تاثیر گذار باشد؟ باید همه باور کنیم ودر راس همه مسوولین معزز نظام باور کنند. چگونه باوری ؟ همان گونه که امام راحل در سال 1358 فرمان تاسیس بسیج را صادر فرمودند و در اواخر عمر پر برکتشان با باوری عمیق با آن جملات کوبنده فرمودند: اگر غفلت از بسیج کنید به آتش دوزخ الهی گرفتار خواهید شد. تحقق ارتش بیست میلیونی و تقویت و گسترش بسیج چنین باوری را می طلبد اگر باور کنیم و باور کنند بسیج را ,مسلما بسیج می تواند مسوولیت خطیر و بی بدیل خود را (تحقق ارتش بیست میلیونی) یعنی حضور سازمان یافته اقشار مختلف مردم در دفاع از انقلا ب و نظام و رهبری وکشور است ایفا نماید ,لذا امروز به مراتب بیشتر ا زگذشته باید پشتیبانی همه جانبه ا زبسیج خصوصا ا زسوی مسوولین محترم قوای سه گانه را شاهد باشیم.
ان شاالله مجموعه سپاه به کمک قوای سه گانه و با محوریت نیروی مقاومت بسیج بتواند فرمان تاریخی امام راحل و مقام معظم رهبری را که همانا تحقق ارتش بیست میلیونی است طراحی و با پشتیبانی ا زنیروی مقاومت خصوصا رده های صفی آن به ویژه حوزه و پایگاه های مقاومت را د رجهت این تحقق بدیهی و مقدس یاری نماید.



کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط محمد در چهارشنبه 89/9/3

نظرات ()

یادی از بسیجی فرانسوی
مسؤولیتهای بسیج
من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم
خاطره ی از دوران دفاع مقدس
شکل گیری بسیج و نقش آن در دفاع مقدس
عکس 2
بسیج استراتژی دفاع همه جانبه انقلاب اسلامی
لبخندی بزن ای برادر
دفاع مقدس
شهدا




درباره :محمد
پروفایل مدیر :


صفحه نخست | ایمیل ما | لینک آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | طراح قالب

Powered By wWw.3dman.ir Copyright © 2009 by 8salldefa
Design By : wWw.3dman.ir