سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفحه نخست

ایمیل ما

لینک آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ایمیل ما
:: لینک آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب



آمار بازدید :
:: تعداد بازدیدها:
:: کاربر: Admin



بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 17705



\





پیام مدیریت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، به وبلاگ من خوش آمدید .لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما در بهتر شدن کیفیت مطالب وبلاگ کمک کنید .


من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم

گاهی یادآوری و مرور خاطرات گذشته تأثیرش بیشتر از یک گزارش و یا یک مصاحبه از زمان حال است. هرسال وقتی روز 5 آذر از راه می رسد یاد آن محبت و عشق خاص حضرت امام (ره) نسبت به بسیج و بسیجی در دلم زنده می شود، محبتی که تا امروز در حیات این سرزمین جاری است و امنیت و آرامش امروز در گرو آن است. به گذشته بر می گردیم تا بسیج را از نگاه امام ببینیم.

بسیج در اندیشه امام (ره)

اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم، چاره ای جز بیان مراد حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم. بسیج در اندیشه امام(ره) نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست. بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیازهای دایمی و باورها و ارزشهای فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیازها ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند.
به فرموده امام(ره) « بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام ونشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.»



کلمات کلیدی :

نوشته شده توسط محمد در یکشنبه 89/9/7

نظرات ()

یادی از بسیجی فرانسوی
مسؤولیتهای بسیج
من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم
خاطره ی از دوران دفاع مقدس
شکل گیری بسیج و نقش آن در دفاع مقدس
عکس 2
بسیج استراتژی دفاع همه جانبه انقلاب اسلامی
لبخندی بزن ای برادر
دفاع مقدس
شهدا




درباره :محمد
پروفایل مدیر :


صفحه نخست | ایمیل ما | لینک آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | طراح قالب

Powered By wWw.3dman.ir Copyright © 2009 by 8salldefa
Design By : wWw.3dman.ir